Wat gebeurt er met onze bedrijfsnamen?

Wat gebeurt er met onze bedrijfsnamen?

Steeds vaker hoor je in reclames op radio en TV bedrijfsnamen die worden gespeld. Waarom? Voys met ys, Payt met yt en Ciep is iep met een C ervoor. Oorzaak is vaak dat eenvoudige en meer voor de hand liggende bedrijfsnamen eenvoudigweg als domeinnamen niet meer beschikbaar zijn. Anno nu zijn er 5,5 miljoen geregistreerde […]

Verder lezen
Als je in het midden blijft, werkt het niet.

Als je in het midden blijft, werkt het niet.

Iedere ondernemer waardeert zijn keuzevrijheid maar twijfelt soms ook over de ingeslagen weg. Twijfel is goed, het houdt je scherp om kansen te zien. Gecombineerd met een portie overtuiging leidt het naar succes. Wanneer echter de overtuiging afneemt en de twijfel toeneemt, is er een inhoudelijke check. Een succestoets. We weten precies wat we allemaal moeten, maar […]

Verder lezen
Schelden via social media, dan geen seizoenskaart!

Schelden via social media, dan geen seizoenskaart!

De voetbalclub Charlton Athletic uit Londen heeft enkele supporters een brief gestuurd waarin zij melden dat hun social media berichten weinig constructief zijn geweest en dat zij de nieuwe seizoenskaart kunnen ophalen na ondertekening van enkele gedragsregels. De club kreeg vervolgens veel kritiek op dit nieuwe beleid maar ik vind dat eigenlijk onterecht. Aan het […]

Verder lezen

Tekst is meer dan een sliert woorden.

Steevast hoor ik dat tekst niet spannend is. Filmpjes, pitches, beelden en SEO zijn op een website commercieel interessanter, maar …. Maar we vergeten dan dat woorden de boodschap uitdragen. Zonder woorden, geen boodschap! Een goede tekst inspireert, zet ons aan het denken en brengt ons in beweging. Een goede tekst vertelt boeiend een verhaal […]

Verder lezen
Nieuwe website

Nieuwe website

Welkom op de nieuwe site van CommU2. Na tien jaar was het tijd voor een nieuw hip jasje. Reacties? Graag! Een site goed zichtbaar en leesbaar voor pc, tablet en telefoon. Het advies om zelf geen webteksten te gaan schrijven, gaat voor CommU2 helaas niet op. Deze webteksten dienen als promotie van het vakmanschap en [...] Verder lezen
Webcontent

Webcontent

De boodschap als uitgangspunt! Kennis is nutteloos tenzij je die kunt overdragen. Stop met oeverloos gepolder maar creëer aandacht van klanten en houd die vast. Klanten, zowel bestaande als potentiële, komen met een vraag, een concreet verzoek of uit pure nieuwsgierigheid naar een website. Beloon ze voor dat bezoek! Geef klanten de informatie die ze vragen […]

Verder lezen

Artikel in magazine Rabobank: Dichtbij

Dichtbij magazine Rabobank Soms word je gevraagd om iets over jezelf of je bedrijf te vertellen, en zelf eens in de spotlights te treden. Liever doe ik dat voor mijn klanten maar voor het magazine Dichtbij van de Rabobank maak ik graag een uitzondering. Soms moet je ook voor jezelf reclame kunnen maken. Het hele […]

Verder lezen
CommU2 bezoekt klassieke auto beurs WTC Leeuwarden

CommU2 bezoekt klassieke auto beurs WTC Leeuwarden

Ambassadeur van mijn klanten Mijn betrokkenheid bij klanten groeit op het moment dat ik start met een nieuwe opdracht. Ik begin met het bestuderen van alle uitingen van het bedrijf, ik ga op verrassingsbezoek, bekijk de concurrentie, stel helder een treffende profilering op en word als vanzelf ambassadeur van het bedrijf. Ik schrijf nooit over […]

Verder lezen