Durf jij het aan? Feedback.

Iedere ondernemer waardeert zijn keuzevrijheid, vertrouwt op zijn intuïtie en is altijd flexibel. Om mee te groeien met de markt, om mee te denken met de klanten en aanpassingen door te voeren waar nodig.

Maar soms slaat ook de twijfel toe. Over de de ingeslagen weg, over een probleem of een kwestie, een bepaalde aanpak, een nieuw product of wel of geen nieuwsbrief. Gelukkig maar want twijfel is goed, het houdt ons scherp, we blijven flexibel en en zien kansen.

Maar wanneer de overtuiging afneemt en de twijfel toeneemt…

is het tijd voor een goed gesprek met een kritische buitenstaander. Iemand met ervaring in sales en marketing, iemand die zelf ondernemer is en al 11 jaar met succes een tekst- en adviesbureau runt, iemand die niet vertelt wat je wil horen maar wat je moet horen.

Feedback is een snelle manier om iets te weten te komen, om iets voor te leggen, om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Maar soms vinden we feedback moeilijk omdat we iets te horen krijgen wat we liever niet willen horen of waar we het niet mee eens zijn. Het is dan gemakkelijker om helemaal niets te vragen maar dat leidt slechts tot meer gepieker, meer twijfel en uiteindelijk weerhoudt de twijfel ons om in actie te komen.

Goede feedback is een cadeau en je bent niet verplicht er iets ermee te doen!

Shit happens in Leeuwarden

Geven van feedback:         
* ik zeg wat ik waarneem
* onbevangen zonder oordeel
* ik geef het effect weer op mij
* ik geef mijn ervaring en advies
* ik kom met plussen en minnen

Ontvangen van feedback: 
* het is géén aanval
* luister goed, naar het hele verhaal
* verwerp niets en verdedig je niet
* vraag als je iets niet begrijpt

 

Bel of mail info@commu2.nl voor meer informatie over een feedbackgesprek.