Ik heb communicatie gestudeerd aan het H.I.B.O. te Gent/België (Heao) en in Frankrijk Alliance Francaise gevolgd. Ik had het idee destijds om als tweetalige communicatieadviseur in België aan de slag te gaan, maar het liep anders. Ik kreeg een baan in Eindhoven. Ruim 10 jaar lang was ik sales- en marketingmanager voor Drukkerij Vrijdag in Eindhoven en ik had de verantwoordelijkheid over klanten als Heineken, Bols, Verkade, Agio, De Kuyper, Kneipp en andere A-merken. Niet de kleinste bedrijven en van de grote jongens, zowel nationaal als internationaal, heb ik heel veel geleerd en deze kennis en vaardigheden zet ik graag in voor mijn MKB-klanten van nu.

Na mijn verhuizing van Brabant naar Friesland werd het tijd voor iets nieuws: een eigen bedrijf. We zijn nu 10 jaar verder en ik ben nog steeds razend enthousiast over mijn opdrachten en opdrachtgevers. Onderstaande video toont deels wie ik ben en wanneer je meer wil weten, bel of mail me dan voor een afspraak op 06-13836674 of info@commu2.nl

Alleen jij weet wat je niet vertelt.

een hart gelach

Communicatieboek pffff

Waar ben ik aan begonnen? Het idee, een origineel communicatieboek schrijven, was een spannende gedachte maar de uitwerking is een stuk moeilijker. Hoe meer ik schrijf hoe meer het gaat lijken op een zelfhulpboek. Voor mij welteverstaan. Maar de eerste hoofdstukken staan op papier, de thema’s zijn bekend en ik volhard. Is er een communicatiethema waar jij iets over kwijt wil, geef het aan me door.

tekstadvies CommU2 Leeuwarden

Eerlijke communicatie

Bestaat dat? Gebruiken we niet liever leugentjes om bestwil zodat anderen ons aardig vinden en accepteren? Ja soms wel maar persoonlijk houd ik meer van eerlijke feedback dan van beleefdheden. Feedback is een cadeautje om door te kunnen groeien. Tegelijkertijd kan het moeilijk zijn vanwege het spanningsveld tussen de wil om te leren en de behoefte om geaccepteerd te worden. Bedenk altijd: eerlijk duurt het langst.

Een hart gelach bestellen

Communicatie in de zorg

De zorg en communicatie staan soms op gespannen voet met elkaar. In dit boek vertel ik het spannende en waargebeurde verhaal van  een medisch specialist die vecht voor zijn leven en de communicatieperikelen rondom zijn bed die het er niet makkelijker op maakten. De medische misser veranderde alles. Een betere communicatie draagt bij aan een betere zorg.

Bestel het boek