Tekst of foto’s op website?

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het is een bekende uitspraak die ik als tekstschrijver elke dag wel een keer te horen krijg. Tot vervelends toe maar is het eigenlijk wel waar?

 

Foto’s roepen sterke emotionele reacties op. DAT IS WAAR
Beelden blijven ons lang bij. DAT IS WAAR
Maar teksten KUNNEN je mening veranderen.
Teksten BEINVLOEDEN ons denken!
Beelden hebben nauwelijks invloed op wat we al denken.
Teksten (blijkt uit onderzoek) beïnvloeden mensen. Als wij een artikel of een webtekst  lezen, doen wij moeite. Je wordt gedwongen na te denken over wat je leest en daardoor vorm je een mening of verander je van standpunt. 

Tekst is essentieel op website!

  • Brengt informatie over
  • Zet aan tot actieKies tekst en foto
  • Geeft een eerste indruk

 

 

 

 

 

 

Maar een tekst is gebaat bij afwisseling en kleur.

  • Foto’s en filmpjes maken een website interessant!
  • Met precisie gekozen woorden benadrukken je expertise
  • Originele beelden vallen op in de digitale massa.

authenticiteit valt op

Authentiek zijn is hét allerbelangrijkste.

→ Gebruik teksten die enkel op jouw bedrijf van toepassing zijn
→ Zoek of maak passende beelden
→ Steek tijd en energie in het vullen van je website met tekst en beeld
→ Zorg dat website ook in 3 seconden een goede indruk achterlaat
→ Val op in het digitale aanbod.
→ Trek klanten aan die bij jouw bedrijf passen.

Beeld en tekst zijn twee verschillende vakgebieden en ik kan iedereen aanraden om advies te vragen aan een communicatiepartner. Schenk jezelf of je bedrijf een partner in communicatie want naast tekst en beeld zal deze extrene professional zich eerst toeleggen op de doelgroep, de boodschap en de opzet of menustructuur van een website. Een derde professional hoor ik je zuchten? Hoeft niet.

Authentieke foto op website
Profileren is het halve werk 

Elk plan begint met een idee en dat geldt ook voor de start van een bedrijf of een website maar een idee alleen is niet genoeg. Er moeten daarna stappen worden gemaakt.
Stap 1:   maak een treffende profilering. Gebruik onderstaande vragen als hulpmiddel.
Stap 2:  schrijf teksten. Ga je ze zelf schrijven of weet je iemand in je omgeving? Om het zelf op te pakken is niet makkelijk omdat jij alles weet over je eigen bedrijf en een onpartijdig standpunt is dan onmogelijk in te nemen. Ik zie vaak klanten die zelf zijn begonnen en of ze zijn te borstklopperig of te bescheiden en allebei is niet gewenst.
Stap 3: Ga op zoek naar foto’s. Zijn ze beschikbaar of laat je ze maken?
Stap 4: Informeer naar een goede webbouwer of weet jij zelf alles over wordpress?
Stap 5: Denk opnieuw kritisch na over je product of dienst en innoveer elke dag. Een kritische buitenstaander denkt met je mee en geeft de nodige feedback.
OF: Ga op zoek naar een externe partij die je ondersteunt bij de opstart, die treffende en originele  teksten schrijft en de wereld van webbouwers en fotografen kent. Het bespaart je tijd, geld en energie. Het is altijd een solide investering in de toekomst.

Beginvragen:

  1. Waar ben ik of is mijn bedrijf goed in?
  2. Waar blink ik/bedrijf in uit?
  3. Waar maak ik/bedrijf het verschil?
  4. Wie is mijn doelgroep?
  5. Hoe benader ik mijn klanten?
  6. Wat voor klanten zoek ik?
  7. Welke sfeer en boodschap horen daarbij?

Profileringsgesprek geeft inspiratie

Wanneer je op alle bovenstaande vragen een antwoord hebt gegeven, toets dan of alles wat je bedacht hebt ook werkelijkheid is. Vraag vrienden of mensen in je omgeving maar bedenk dat eerlijkheid een vereiste is om enig belang te hechten aan de antwoorden. Een andere mogelijkheid is een inspiratiegesprek aanvragen met CommU2. Al vanaf € 85,- is een inspiratiegesprek in te plannen en afhankelijk van je wensen is het aanvragen van een concrete offerte ook een mogelijkheid. Maak een vliegende start en bel 06-13836674 of mail me voor de mogelijkheden.