Een originele tekstpartner

We gebruiken teksten om ons te profileren, te onderscheiden van de concurrentie en ons te verkopen en te presenteren. Niet alleen het product/dienst moet van topkwaliteit zijn, ook de wervende en aanprijzende woorden dragen bij aan het succes. Met algemeenheden ( scherp geprijsd) of met standaard zinnen (wij stellen de klant centraal) maak je weinig verschil. Probeer het eens wat origineler! 

  • Combineer tekst, toon en inhoud
  • Neem de boodschap als uitgangspunt
  • Maak de teksten even authentiek als het bedrijf/organisatie
  • Geef een heldere en begrijpelijke boodschap
  • Communiceer met mensen en voor mensen

Wat doet een tekstschrijver?

Er is vaak onduidelijkheid over het verschil tussen een tekstschrijver en een copywriter. De gemiddelde tekstschrijver is redelijk onderdanig en schrijft wat de klant wil dat er geschreven wordt, zonder zich af te vragen of dat een zinvolle opzet is. En een copywriter is wat meer eigengereid en creatief en komt met een opvallend plan maar niet altijd passend bij het imago van een klant.

CommU2: een kritische meedenker met een vleugje creativiteit. 

Wat doet CommU2?

  • webteksten: origineel en eerlijk
  • webcare: berichtenstroom op social media
  • een folder of brochure
  • een blog, vlog of nieuwsbrief
  • een speech, pitch of interview
  • een bidbook of een aanbesteding

Hoe?

In een gesprek geef ik mijn bevindingen over wat ik op internet over je bedrijf te weten ben gekomen. Ik stel vragen en leg mijn idee op tafel hoe we jouw bedrijf het beste kunnen positioneren. Vervolgens ga ik aan de slag met de teksten. Is de projectprijs eenmaal vastgesteld dan geen naheffingen of indexering achteraf maar er wordt net zo lang geschaafd, geschrapt of herschreven totdat je tevreden bent.

Mijn visie

Bedrijven hebben klanten nodig, dat weet iedere ondernemer. Maar niet iedere ondernemer is even expert in het verwoorden, schrijven of bedenken van een heldere boodschap om de klanten te bereiken. Een verhaal vertellen is meer dan woorden achter elkaar zetten. De ervaring leert dat een externe tekstschrijver valse bescheidenheid voorkomt en borstklopperig gedrag vermijdt. Met framing, neuromarketing en storytelling krijgt je bedrijf de aandacht die het verdient.