Storytelling? Wat kan ik ermee?

Een verhaal blijft langer in onze hersenen hangen dan welke overtuigende kwaliteit je aan ons vertelt of beschrijft. Storytelling is het vertellen van een interessant verhaal met emotie. Het boeiende verhaal zorgt dat wij de informatie onthouden. En het helpt ons bij het nemen van een besluit.

Een verhaal blijft hangen!

Wat is storytelling?

The story we tell is the product you sell

Bedrijven hebben klanten nodig dat weet iedere ondernemer. Maar niet iedere ondernemer wordt blij om zich met content, SEO, marketing en communicatie bezig te moeten houden. En toch is het nodig om klanten te werven en te behouden.

CommU2 begint met een verhaal (storytelling)
creëert bekendheid (SEO, social media)
vergroot de verbinding en betrokkenheid (content marketing).


Gebruik het hele verhaal!

Zet de de ware pluspunten in de schijnwerpers
Gebruikt het perspectief van de klant.
Vertel over de historie van je bedrijf – om vertrouwen te creëren bij klanten.
Vertel over de kracht en zwakte – om klanten in beweging te zetten.
Vertel waar je bedrijf voor staat – om teleurstelling te voorkomen.
Het hele verhaal creëert vertrouwen.

Tekstuele MKB-partner

Een verhaal vertellen is meer dan een paar woorden achter elkaar zetten. Het begint met een passende profilering en goedbedachte woorden die je verhaal versterken. Mocht je nu denken, wat saai! Dan wil ik je meegeven dat elke boodschap begint met woorden! Ook al heb jij een prachtige bedrijfspresentatie of animatie, het zijn de woorden die je iets laten doen. Of niet natuurlijk.
Een verhaal vertellen over een bedrijf begint bij weten waar dit bedrijf in excelleert. Vaak is dat iets anders dan de ondernemer zelf denkt. Ik maak een treffende profielschets, bezoek het bedrijf, bekijk de commerciële uitingen en spreek met enkele personeelsleden.

Een heldere profilering en een consistente communicatie geven duidelijkheid. Daar houden mensen van. Met een passende boodschap kun je potentiële klanten bewegen om juist voor jouw bedrijf/organisatie te kiezen. Het maakt duidelijk wat zij kunnen verwachten.

  1.  Durf anders te zijn
  2.  Kies een strategie
  3.  Begin met het eerlijke verhaal

Integriteit

Als duidelijk is waar je bedrijf in uitblinkt, wordt het ook eenvoudiger potentiele klanten te overtuigen. Dit betekent dat je bedrijf gaat groeien, het aantal klanten toeneemt, net als de verkochte producten, de afgenomen diensten, de naamsbekendheid en het marktaandeel. Een passend profiel is essentieel.
Elke dag weer mag ik een kijkje achter de schermen nemen om te zien waar mijn klanten goed in zijn en van genieten. Communiceren met verschillende mensen in verschillende bedrijven en bedrijfsculturen houdt mij scherp en nieuwsgierig. En dat is de ideale basis voor (h)eerlijke content. .

Communicatieadvies en realisatie

‘Maar hoe realiseren we dat?’
Samen gaan we de kernwaarden van het bedrijf/ organisatie bepalen, stellen een actieplan op om deze kernwaarden op de juiste manier te communiceren via diverse kanalen en middelen. Neem contact met ons op of bel voor een afspraak.

Voorop staat het succes van het bedrijf. het laten groeien van het merk. Met de juiste kwalificering en zonder tierlantijntjes, bravoure of verfraaiingen. Met eerlijke content en een beetje framing, neuromarketing en storytelling, bereik je een groot publiek en een passende klantenkring.

 

Bel of mail CommU2